آندرانيك تيموريان: حضور در قطر جايگاهم را در تيم ملي مستحكم*تر مي*كند گفت*وگوي روزنا

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


ساعات خوشی را براتون ارزو داریم http://fooad.rozblog.com/ http://trial.123flashchat.com/nanazchat/ پیروز باشید.
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 154
نویسنده پیام
hoooooman آفلاین


ارسال‌ها : 12
عضویت: 28 /6 /1391
تشکرها : 1
تشکر شده : 3
آندرانيك تيموريان: حضور در قطر جايگاهم را در تيم ملي مستحكم*تر مي*كند گفت*وگوي روزنا

هافبك ايراني الخريطيات قطر در گفت*وگو با روزنامه الشرق اين كشور گفت كه با آمدن به فوتبال قطر به كسب جام و موفقيت چشم دوخته است و مي*خواهد جايگاه خود را در تيم ملي مستحكم*تر كند.



به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آندرانيك تيموريان در ششم مارچ 1983 در خانواده*اي ارمني در تهران به دنيا آمد. او فوتبال حرفه*اي خود را در سال 2004 ـ 2003 با عقاب آغاز كرد و يك فصل بعد به ابومسلم پيوست و تا سال 2006 در اين تيم بازي كرد، سپس راهي بولتون انگليس شد تا به عنوان نخستين بازيكن ايران در ليگ برتر انگليس مشغول به كار شود.



وي در سال 2008 به صورت قرضي به فولام پيوست و بعد از آن در بارنزلي مشغول به كار شد. سپس به ليگ ايران بازگشت و فصل گذشته پيراهن آبي پوشان پايتخت را بر تن كرد.



تيموريان ماه گذشته با سران باشگاه الخريطيات قطر به توافق نهايي رسيد تا فوتبال در حوزه خليج فارس را هم تجربه كند. روزنامه** الشرق قطر گفت*وگويي اختصاصي را با وي انجام داده است كه در زير مي*آوريم:



* چرا با وجود پيشنهاد از چند باشگاه بزرگ ديگر الخريطيات را انتخاب كردي و به اين تيم پيوستي؟



ـ من براي انتخاب تيم جديدم عجله نمي*كنم و قبل از عقد قرارداد تمام شرايط را بررسي مي*كنم و مي*سنجم و اين درباره الخريطيات هم صدق كرد، به طوري كه درباره اين تيم اطلاع كسب كردم و بازي*هاي آن را از اينترنت نگاه كردم. الخريطيات نتوانست به ديدار نهايي جام امير قطر راه يابد، اما در رقابت*هاي ليگ ستارگان قطر نمايش خوبي داشت و با وجود اين كه در دو فصل قبل در خطر سقوط قرار داشت در رقابت*هاي فصل گذشته در جايگاه هشتم قرار گرفت و اين بدين معنا است كه بازيكنان و سران اين تيم اراده خوب و انگيزه بالايي دارند. بسيار دوست دارم كه با بازيكناني هم بازي شوم كه با شور و هيجان زياد و اصرار بر پيروزي به ميدان مي*روند. من بازيكني هستم كه انگيزه و بلند پروازي زيادي دارم و دوست دارم كه در تيمي بازي كنم كه از اين شاخصه*ها برخوردار باشد به همين خاطر در عقد قرارداد با الخريطيات به خود شك راه ندارم، به ويژه اين كه ليگ قطر از سطح بالايي برخوردار است و از ليگ*هاي قوي منطقه است. پيش از اين، با تيم ملي فوتبال كشورم مقابل قطر بازي*هاي زيادي داشته*ام. البته تجربه بازي مقابل تيم*هاي قطري را هم دارم.



* آيا پيوستن به الخريطيات موقعيت شما را در تيم ملي به خطر مي*اندازد؟



ـ نه. اين درست نيست و بدون شك هيچ تاثير منفي نخواهد گذاشت، بلكه بر عكس ليگ قطر قوي است و سطح رقابت در آن بالا است، به ويژه اين كه در اين ليگ تيم*هاي قدرتمندي همچون لخويا، الجيش، السد، الغرافه، العربي و الريان بازي مي*كنند. اين*ها تيم*هاي قوي هستند و با توجه به شرايط و امكانات زياد قطر مي*توانند سطح فوتبال اين كشور را ارتقا دهند. بازيكناني كه در اين تيم*ها بازي مي*كنند، توانايي*هاي بالايي دارند و اين يك حقيقت است و هيچ گونه تعارف و شوخي در آن وجود ندارد. البته نبايد فراموش كنيم كه سرمربي ايران شخصي همچون كارلوس كي*روش است. او از مربيان بزرگ جهان فوتبال است و از عقلانيت فوتبالي بالايي برخوردار است، چنان كه تمام بازيكنان خارج از كشور را زير نظر مي*گيرد. او از مربياني نيست كه بعضي از بازيكنان شاغل در ليگ*هاي خارجي را صرفا به خاطر اين كه بعضي از افراد اين ليگ*ها را ضعيف مي*دانند از ليست خارج كند. بدون شك اين اشتباه است، همچنان كه بيش از اين گفتم قطر ليگ قوي دارد و جايگاه هر بازيكني را در تيم ملي كشورش مستحكم*تر خواهد كرد.



* در فصل جديد ليگ ستارگان قطر چه اهدافي داري كه به آنها چشم دوخته*اي؟



ـ با وجود اين كه مدت بسيار كوتاهي است كه در تمرين الخريطيات شركت مي*كنم، اما احساس مي*كنم كه اين تيم بسيار به من نزديك است و اين به خاطر تعامل بالايي است كه با سران باشگاه به ويژه شيخ خليفه بن ثامر آل ثاني نايب رييس بخش فوتبال باشگاه دارم كه تلاش زيادي براي من انجام داده است و تمام آنچه را كه خواسته ام فراهم كرده و اين بدين معنا است كه باشگاه وظيفه خود را به نحو احسن انجام مي*دهد. بازيكنان هم بايد در قبال اين زحمات باشگاه تمام تلاش خود را در زمين انجام دهند و به بهترين نحو پاسخ زحمات سران باشگاه و كادر فني را بدهند. كسب جام براي الخريطيات غير ممكن نيست و بر اين باورم كه اين تيم مي*تواند يكي از جام*هاي معتبر را كسب كند، چرا كه اين تيم تجربه حضور در فينال جام امير قطر را دارد. من هم به اينجا آمده*ام تا با همكاري با هم تيمي*هايم زمينه موفقيت و كسب نخستين جام را براي تيم فراهم كنم و اين براي من در صورت تحقق بسيار خوب خواهد بود.



* چه بازيكناني در ليگ قطر توجه شما را به خود جلب كرده*اند؟



ـ بازيكنان زيادي وجود دارند كه توجه مرا به خود جلب كرده*اند، اما به خاطر عدم ارتباط نزديك با ليگ قطر اسم آنها را به خاطر ندارم. اما با تماشاي بعضي از بازي*ها تعدادي از بازيكنان با ارائه نمايش خوب توجه مرا به خود جلب كردند، از جمله تابه*تا بازيكن برزيلي الريان كه بازيكن بسيار خوبي است. همچنين هم وطنش آفونسو كه توانايي گلزني بسيار بالايي دارد و او را از وقتي كه در تيم ميدلزبورو انگليس بازي مي*كرد به خوبي مي*شناسم. او بازيكن سطح بالا و گلزن خطرناكي است، نمي*دانم كه چرا با الريان ادامه نداد.



* از تجربه جديدت با الخريطيات چه پيش بيني داري؟



ـ نمي*توانم الان پيش*بيني كنم كه تجربه موفقي خواهم داشت يا نه چرا كه فوتبال يك بازي گروهي است، اما با اين حال اميد زيادي براي موفقيت در اين تيم دارم. بازيكنان از انگيزه و بلند پروازي زيادي برخوردار هستند و اين را عملا در تمرين تيم ديدم. به خوبي مي*دانم كه براي هماهنگ شدن با بازيكنان و وفق دادن خود با شرايط فوتبال قطر مشكلي ندارم، چرا كه هم چنان كه پيش از اين هم گفتم ليگ قطر را به خوبي مي شناسم. گذشته از اين، بازيكنان ايراني زيادي تجربه بازي در ليگ قطر را دارند و معلومات زيادي در اختيار من قرار دادند. آنها در صحبتي كه با هم داشتيم به ستايش از ليگ قطر پرداختند و تاكيد كردند كه اين ليگ سطح بالايي دارد و با شرايط و امكانات خوبي در آنجا روبرو خواهم شد. با بازيكناني همچون علي كريمي، هادي عقيلي، فرهاد مجيدي و ديگر هم تيمي*هايم در تيم ملي فوتبال كشورم كه سابقه حضور در ليگ قطر را دارند، صحبت كردم. بار ديگر تكرار مي*كنم كه مسئولان باشگاه الخريطيات زحمات زيادي براي اين تيم كشيده اند و بازيكنان خارجي بزرگي را به خدمت گرفته*اند. آنها جواب زحمات خود را خواهند گرفت. البته نبايد فراموش كنيم كه بازيكنان قطري تيم هم از سطح بالايي برخوردار هستند و مطمئنا همه اين*ها در موفقيت تيم تاثير زيادي خواهد داشت.



* تا چه اندازه از تجربه خود در ليگ انگليس استفاده كرده*اي؟



ـ بدون شك ليگ انگليس از بهترين ليگ*هاي جهان است و اين به تنهايي شاهد گويايي است كه من از بازي در اين كشور بهره زيادي برده*ام، به ويژه اين كه در ليگ انگليس مجموعه*اي از بهترين بازيكنان جهان از كشورهاي برزيل، اسپانيا، ايتاليا و خود انگليس مشغول به بازي هستند. بعضي از بازيكنان كه در جهان فوتبال شهرتي ندارند با پيوستن به اين ليگ براي خود نام و نشاني دست و پا مي*كنند. من در سال*هايي كه در بولتون بازي كردم نمايش خوبي داشتم،* اما بعد از تغيير مربي ترجيح دادم كه اين تيم را ترك و به فولام بروم در اين تيم هم نمايش خوبي داشتم. از تجربه بازي در ليگ انگليس بسيار خوشحالم و آن را تجربه*اي بسيار خوب مي*دانم كه چيزهاي زيادي را به من آموخت.



* سطح تيم ملي كشورتان را چگونه مي*بيني، آيا از نمايش و عملكرد اين تيم راضي هستي؟



ـ تا الان سطح تيم ملي خوب بوده است و بازيكنان با تلاش زياد به كار خود در اين تيم ادامه مي*دهند. ما براي رسيدن به جام جهاني تمام تلاش خود را به كار مي بريم. به خوبي مي*دانيم كه كار سختي را پيش*رو داريم و رسيدن به جام جهاني نيازمند كار و تلاش دو چندان است و تنها با آرزو به دست نمي*آيد. در ايران تماشاگران پرشوري داريم. 70 ميليون نفر با شور و شوق زياد منتظر صعود ما به جام جهاني هستند. اگر هم موفق نشويم به هر حال اين فوتبال است و براي هر تيمي در جهان چنين احتمالي وجود دارد، اما ما انگيزه و اعتماد به نفس بالايي داريم و با تماشاگران و هواداران پرشوري كه داريم در انتظار محقق ساختن رويايي خود هستيم.



* آيا فكر نمي*كني تماشاگران شما تا حدودي جنجالي هستند؟



ـ نبايد بعضي از چيزها را با هم قاطي كنيم. تماشاگر جنجالي به كسي مي*گويند كه دست به آشوب بزند، اما من بر اين باورم كه تماشاگران ايراني پرشور هستند و با شور و هيجان زياد تيم خود را تشويق مي*كنند و به تيم عشق مي ورزند. به طور كلي تماشاگران ايراني به فوتبال عشق مي*ورزند و علاقه بسيار زيادي به آن دارند كه اين بسيار خوب است. تيم*هاي زيادي از جمله ميلان، بارسلونا و منچستر يونايتد وجود دارند كه تماشاگران آنها تيم محبوبشان را با شور و هيجان زياد تشويق مي*كنند و با اين كار خود به بازيكنان انگيزه تزريق مي*كنند.

پنجشنبه 30 شهریور 1391 - 19:37
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

ساعات خوشی را براتون ارزو داریم http://fooad.rozblog.com/ http://trial.123flashchat.com/nanazchat/ پیروز باشید.
Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group